Country Listing

Sudan Table of Contents

Sudan

Newspapers

Before the 1989 coup, Sudan had a lively press, with most political parties publishing a variety of periodicals. In Khartoum, twenty-two daily papers were published, nineteen in Arabic and three in English. Altogether, the country had fiftyfive daily or weekly newspapers and magazines. The RCC-NS banned all these papers and dismissed more than 1,000 journalists. At least fifteen journalists, including the director of the Sudan News Agency and the editor of the monthly Sudanow, were arrested after the coup. Since coming to power, the RCC-NS has authorized the publication of only a few papers and periodicals, all of which were published by the military or government agencies and edited by official censors. The leading daily in 1991 was Al Inqadh al Watani (National Salvation).

Data as of June 1991